Amenajare Pump Track Dridu

Pump track-ul este un concept ce capătă tot mai multă popularitate la noi în țară. Este o pistă specială, folosită cu precădere de tineri amatori ai sporturilor pe roți (biciclete, skateboard-uri, role, trotinete). Track-ul este alcătuit din curbe pe înălţimi diferite și nu necesită pedalare sau împingere, ci doar o acțiune de „pompare”, ce generează impuls prin mișcările corpului în sus și în jos. Activitatea reprezintă o metodă excelentă de antrenament, coordonare motorie și îmbunătățire a echilibrului.

Proiectul „Amenajare Teren Dridu 1A” este un exemplu de inovație în acest sens. Localizat în Sector 1, București, proiect a vizat transformarea unui teren liber de construcții într-un spațiu verde multifuncțional, destinat activităților de sport urban și recreere.

Date generale

  • Denumirea obiectivului: Amenajare Teren Dridu 1A
  • Locație: Str. Dridu 1A, Sectort 1, București
  • Beneficiar: Administrația Domeniului Public Sector 1
  • Antreprenor general: RO-Verde Landscaping
  • Proiectant arhitectură: Urba
  • Executanți: Sport Play Systems, Ride More
  • Suprafață teren: 3981 mp
  • Valoare totală proiect: 1 milion lei + TVA
  • Termen execuție estimativ: 2 luni

Soluție tehnică

Per total, conceptul îmbină o grădină urbană cu cea mai mare pistă pump track din capitală și poate chiar din România. Pentru atragerea persoanelor de toate vârstele, spațiul s-a concretizat într-o zonă verde cu bănci smart, alei pietonale din dale de beton vibropresat și pump track, fântână arteziană, cișmele cu apă, parcări pentru biciclete, sisteme de iluminat ambiental și supraveghere video. În ceea ce privește pump track-ul, soluția tehnică a implicat crearea unei suprafețe de rulaj din asfalt.

 

Tipuri de suprafețe

  • Alei pietonale: 881,21 mp
  • Pistă pentru biciclete: 219,17 mp
  • Pump track: 558,15 mp
  • Zona smart (pietriș): 30,19 mp
  • Spațiu verde: 2243,14 mp
  • Fântână arteziană (pavaj): 49,14 mp

Construcția pump track-ului

Construcția pump track-ului a fost derulată de echipa Sport Play Systems, alături de trupa de la Ride More. Procesul de construcție a implicat mai multe etape critice, fiecare necesitând atenție deosebită și implicarea comunității de rideri pentru asigurarea rezultatelor optime. În continuare, aceste etape sunt prezentate pe scurt. Însă, pentru o privire în amănunt asupra întregului proces de construcție a unui pump track, citește articolul nostru de pe blog „Cum construiești un pump track?

Pregătirea terenului

Înainte de a începe lucrările efective, a fost necesar să realizăm o serie de teste și analize. Unul dintre primele aspecte a fost evaluarea terenului. Au fost efectuate teste de compactare și de drenaj pentru a ne asigura că baza pump track-ului va fi stabilă și durabilă. Aceste teste au inclus măsurători detaliate ale solului și studii geotehnice pentru a determina capacitatea de susținere și eventualele necesități de drenaj suplimentar.

Proiectarea inițială a pump track-ului a fost influențată semnificativ de feedback-ul primit de la comunitatea de rideri. Aceștia au fost implicați activ încă de la început, oferind sugestii valoroase cu privire la traseul și dificultatea dorită. Această colaborare strânsă a permis ajustarea proiectului pentru a satisface atât nevoile riderilor experimentați, cât și ale celor începători.

Construcția propriu-zisă

În timpul fazei de construcție, au apărut mai multe provocări care au necesitat ajustări față de planul inițial. Terenul s-a dovedit a fi diferit de ceea ce a fost anticipat, necesitând modificări ale conturului și înălțimii anumitor secțiuni ale traseului. Aceste ajustări au fost esențiale pentru a asigura o fluiditate optimă a traseului și pentru a preveni acumularea de apă în zonele critice.

După finalizarea lucrărilor de terasament, a început construirea propriu-zisă a pump track-ului. Acest proces a inclus mai multe etape importante:

Modelarea traseului

În prima etapă am realizat o săpătură generală pe toată suprafața pistei și am aștternut un strat geotextil. În această fază a  început modelarea traseului de pământ, folosind utilaje specializate pentru a crea formele inițiale ale dâmburilor și curbelor. Fiecare secțiune a fost compactată și verificată pentru a ne asigura că respectă specificațiile proiectului.

pregătirea terenului pump track dridu

Stratificarea

În a doua etapă am trecut la realizarea traseului din material granular (balast) compactat pe traseul de pământ modelat. Am continuat cu turnarea stratului suport din piatră spartă. Aceste straturi au fost compactate cu utilaje grele pentru a crea o bază solidă și uniformă.

 

stratificarea terenului pump track dridu

Asfaltarea

După compactarea straturilor de bază, testele cu rideri s-au dovedit esențiale. Doar după ce acestea au fost trecute cu brio, am trecut la asfaltarea traseului cu uun strat de 10 cm de beton asfaltic BA8. Am folosit acest asfalt special, rezistent la uzură și cu o aderență optimă pentru biciclete și alte vehicule cu roți. Asfaltarea a fost realizată cu mare precizie, fiecare secțiune fiind verificată pentru a asigura o suprafață netedă și continuă.

 

asfaltarea terenului pump track dridu

Trasarea liniilor de ghidare

După ce asfaltul s-a întărit complet, următorul pas a fost aplicarea liniilor de ghidare pe traseu. Aceste linii au rolul de a servi drept ghid pentru rideri, indicând traseul optim pe care trebuie să-l urmeze pentru a menține ritmul și viteză constante. Pictarea liniilor a necesitat o precizie deosebită, fiind realizată cu vopsea specială, rezistentă la intemperii și la uzură.

 

trasarea liniilor de ghidare pump track dridu

Finisarea și verificările finale

După aplicarea asfaltului și a linillor de ghidare, s-au efectuat verificări suplimentare pentru a identifica eventualele imperfecțiuni. Comunitatea de rideri a fost din nou implicată pentru a testa pump track-ul și a oferi feedback. Aceste teste au permis identificarea și corectarea micilor imperfecțiuni înainte de deschiderea oficială.

 

Implicarea comunității de rideri nu s-a oprit la faza de proiectare și construcție. După finalizarea lucrărilor, aceștia au continuat să testeze și să utilizeze pump track-ul, oferind feedback constant care a ajutat la menținerea și optimizarea traseului pe termen lung.

 

Alte echipamente instalate pe teren

 

Pe lângă construcția pump track-ului, proiectul a inclus și alte elemente precum amenajarea locurilor de odihnă, plantarea de vegetație și instalarea de mobilier urban, realizate de Ro Verde Landscaping. Totuși, accentul principal în acest studiu de caz rămâne pe activitatea Sport Play Systems și pe provocările și succesul construirii unui pump track de înaltă calitate, adaptat nevoilor comunității de rideri.

 

  • 11 bănci cu spătar;
  • 3 bănci fără spătar;
  • 9 bănci modulare;
  • 3 cișmele;
  • 8 coșuri de gunoi simple;
  • 4 coșuri de gunoi cu colectare selectivă;
  • 1 ansamblu smart;
  • 10 suporturi de biciclete;
  • 1 fântână arteziană interactivă;
  • 26 stâlpi de iluminat;
  • 26 camere de supraveghere video.

 

Proiectul Amenajare Pump Track Dridu reprezintă o investiție durabilă în infrastructura urbană, valorificând potențialul unui spațiu verde și oferind un mediu sănătos pentru locuitorii din zonă. Acesta încurajează mișcarea și socializarea, transformând un teren liber într-un spațiu multifuncțional de interes comun. Cu echipamente moderne și o atenție deosebită la detalii, proiectul este un exemplu remarcabil de amenajare urbană sustenabilă. Deși proiectul a avut o durată alocată de 8 luni, acesta a fost finalizat cu succes în doar 3 luni, demonstrând eficiența și dedicarea echipei implicate.